منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

قیمت گردو تویسرکان 1402

قیمت گردو تویسرکان بصورت عمده حدود 185 تا 225 هزار تومان در مهرماه 1402 است. با وجود سرمازدگی رخ داده در اردیبهشت و خردادماه حجم کم برداشت باغات گردو تویسرکان و دیگر نقاط غرب کشور موجب شده که قیمت گردو امسال نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی را داشته باشد. پیش بینی می شود تا اواسط آبان ماه همچنان قیمت ها بصورت فروش عمده و خرده افزایشی باشد. 

پوست کاغذی تویسرکان

خصوصیات و معایب گردو تویسرکان

تویسرکان شهرستانی در استان همدان است که از شمال با همدان، از شرق با ملایر، از جنوب با نهاوند و کنگاور (شهری در استان کرمانشاه) و از غرب با اسدآباد همسایه است. مهمترین مناطق تویسرکان عبارتند از بخش مرکزی، سرکان، خرم رود و قلقلرود که در تولید محصولات کشاورزی و صنایع این شهرستان بسیار فعالند.

گردو درجه یک

تویسرکان و تولید گردو

تویسرکان با دارا بودن بیشترین مساحت درختان گردو یعنی حدود 6 هزار هکتار باغات گردو رتبه نخست تولید گردو در کشور را داراست. همچنین فعال ترین بازار گردوی جهان در این شهر واقع شده به گونه ای که روزانه بیش از 10 تن انواع مغز گردو و 20 تا 40 تن گردو با پوست در این بازار معامله می شود.

گردو تویسرکان

به طوری که بسیاری از افراد سودجو با ورود گردوهای شهرها و کشورهای دیگر به این بازار به دنبال فریب مردم عامه هستند. این موضوع یکی از معایب گردو تویسرکان است. جایی که بازار پر رونق آن کنترل و تمایز گردو تویسرکان با دیگر گردوها را بسیار سخت می کند.

گردو تویسرکان به دلیل سطح کیفی بالای آن، به عنوان یک برند جهانی شناخته شده است. قیمت گردو تویسرکان بصورت عمده و خرده در فصل برداشت نسبت به طول سال متفاوت است و از تولیدات دیگر شهرها و کشورها کمی بالاتر است. بنابراین سوار شدن بر این برند برای بسیاری سودآور خواهد بود. گردو و مغز گردو این شهرستان بسیار با کیفیت است و از نظر سطح مواد مغزی و طعم سرآمد همه گردوهاست.

گردو شکری تویسرکان

گردو با پوست خشک تویسرکان

هر ساله 2 تا 3 هفته پس از فصل برداشت گردوهای پوست گرفته شده، به مرور خشک می شوند. پس از آنکه پوست سبز این گردوها جدا می شود در معرض نور خورشید و هوای آزاد خشک می شوند. این کار در بازه زمانی 15 مهر تا اوایل آبان ماه هر سال انجام می شود. بنابراین برای خرید گردو با پوست باید تا این زمان صبر کرد.

برای آنکه بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید عجله نکنید. متاسفانه برخی از فروشنده ها برای به دست آوردن سود بیشتر سعی می کنند گردوها نارس پوست گرفته شده و یا گردوهای رسیده خشک نشده را به مسافران و خریدان گرامی بفروشند. این گردوها به دلیل داشتن رطوبت بالا و انباشته شدن به شدت در معرض فساد و خرابی هستند. پس دقت کنید که از کجا و در چه زمانی گردو خشک را خریداری می کنید.

گردو ایرانی اعلا

گردو با پوست خشک باید دارای ویژگی های زیر باشد تا بتوان آن را در خانه یا انبار بدون نگرانی نگهداری کرد:

  • باید پره ها و شبکه های چوبی داخل گردو رسیده و همچنین خشک و بدون رطوبت باشند.
  • باید مغز گردو رسیده و پر شده باشد.
  • باید رطوبت مغز گردو به حداقل میزان ممکن رسیده باشد.
  • باید از نظر آثار کپک و خرابی نیز آنها را بررسی کرد.
گردو تازه

قیمت امروز گردو تویسرکان

باغات گردو تویسرکان دارای درختان بسیار قدیمی، تنومند و سر به فلک کشیده تا تازه ترین نهال ها هستند. گردوها در این شهرستان دارای ارقام گوناگون و کیفیت متفاوت هستند. اما وجه تمایز آنها سیستم عمل آوری و پرورش سنتی است. این موضوع باعث شده که 99 درصد گردوهای تویسرکان تحت فرآیند اصلاح ژنتیک و استفاده از مکمل های فرآوری قرار نگیرند.

قیمت گردو با پوست سبز

قیمت گردو با پوست سبز

گردو با پوست سبز امسالی/ درصد مغز سفید بالا/پوست نازک

گردو درجه یک

قیمت گردو پوست کاغذی اعلا

گردو با پوست امسالی/ درصد مغز سفید بالا/ لوکس و صادراتی 

قیمت گردو با پوست تویسرکان

قیمت گردو قیمت گردو درجه یک

تازه با درصد مغز سفید بالا/ مناسب برای فروشگاه ها / پوست نازک

با این کار مواد مغزی گردو بطور تمام و کمال حفظ شده و بصورت کاملا طبیعی تولید می شوند. قیمت گردو 1402 بطور مستقیم به کیفیت گردو و بطور غیر مستقیم با نرخ ارز و شرایط تورم حاکم برا اقتصاد ایران وابسته است. بنابراین هر بارِ گردو از نظر کیفی ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد تا موارد زیر مشخص شوند:

  • درصد مغز به کل گردو یا همان کِیل گردو
  • درصد مغز گردو سفید، مغز گردو معمولی، مغز گردو شکری و مغز گردو فسنجانی در آن بار
  • میزان چاق بودن یا لاغز بودن مغز گردو
  • منطقه جغرافیایی گردوی تولید شده و …
گردو ایرانی

با مشخص شدن موارد فوق می توان قیمت تقریبی گردو را مشخص کرد. بنابراین بهترین روش نمونه برداری بصورت تصادفی از بارگردو است. با شکستن و مغز کردن گردو مشخص می شود که قیمت گردو چقدر است. البته خریداران گرامی به دو دسته تقسیم می شوند. یک دسته خریداران عمده هستند و دسته دیگر خریداران مصرف کننده بخش خانگی هستند. در ادامه برای خرید بهتر با شما همراه هستیم.

پخش گردو تویسرکان

روش های خرید عمده گردو

خرید عمده گردو به لحاظ هزینه، برآورد نقطه سود در معامله و جایابی در سیستم فروش بسیار پیچیده تر از یک محصول بسته است. در اصطلاح گردو یک محصول باز و مغز گردو یک محصول بسته است. یعنی اینکه گردو از نظر برآورد شرایط کیفی هر قابل عیارگیری دقیق را برای بارهای عمده ندارد. بنابراین کیفیت آن بصورت حدودی تعریف می شود.

این موضوع سبب می شود که همیشه خریداران با تردیدهایی مواجه باشند. اما بطور کلی می توان بصورت تقریبی عیار گردو را به دست آورد. در بسیاری از موارد نیاز است تا خریدار بصورت حضور بار را مشاهده و خود عیارگیر را بصورت تصادفی انجام دهد. این موضوع نیز مستلزم سفر به تویسرکان است. همکارانی که برای بار نخست خرید عمده بیش از یک تن را انجام می دهند می توانند با مشاورین ما تماس گرفته و از شرایط سفر به شهر ما اطلاعات کامل را به دست بیاورند.

فروش عمده گردو

قیمت گردو تویسرکان در سال 1402

همکاران فعال در بخش خشکبار، شرکت های تولیدی، صادرکنندگان و سازمان ها عموماً خریداران عمده محسوب می شوند که در حجم های بالا معاملات خود را انجام می دهند. ما برای بهبود سطح تعاملات با این گروه ها تلاش خود را در بخش سورتینگ هر چه بهتر، ارتقا شرایط بسته بندی و نحوه ارسال کالا همواره افزایش داده ایم.

قیمت گردو تویسرکان عمده و خرده نسبت به گردو تولید شده در نقاط دیگر کمی بالاتر است. البته همه تاجران و همکاران گرامی بر این امر واقفند. از سوی دیگر حجم گردوی خریداری شده بر قیمت گردو بسیار اثر گذار است. خرید گردو کاری تخصصی است که حتی افرادی که چندین سال در آن تجربه دارند گاهی دچار اشتباه می شوند.

عمده گردو تویسرکان

 

نوع محصول

حجم مورد سفارش

1

گردو با پوست معمولی تویسرکان درجه یک

حداقل 50 کیلو حداکثر 5 تن

2

گردو پوست کاغذی تویسرکان درجه یک

حداقل 50 کیلو حداکثر 500 کیلو

3

گردو با پوست معمولی تویسرکان درجه دو

حداقل 50 کیلو حداکثر 10 تن

4

گردو با پوست معمولی ایرانی درجه یک

حداقل 50 کیلو حداکثر 5 تن

5

گردو پوست کاغذی ایرانی درجه یک

حداقل 50 کیلو حداکثر 500 کیلو

گردو درجه یک

بهترین راه برای خرید مستقیم گردو از کشاورز و باغدار چیست؟

اما در بخش مصرف خانگی و خریداران خرده، افراد ترجیح می دهند بصورت مستقیم از باغداران خرید خود را انجام دهند تا از صحت کالا و اینکه گردو حتما تولید تویسرکان باشد، اطمینان پیدا کنند. برای این کار سعی کنید از فروشندگان و باغداران بومی تویسرکان خرید خود را انجام دهید. خرید از افرادی که در مسیرهای جاده ای بساط کرده اند چندان منطقی به نظر نمی رسد.

عمده گردو تویسرکان

در ضمن هرگز گردو تر (گردو کامل خشک نشده) خریداری نکنید. زیر افت وزن و تغییر رنگ آن بسیار محتمل است. همچنین فساد آن دور از انتظار نیست. اگر گردو در زمان خشک شدن چندین روز کاملا پهن نباشد، امکان اینکه دچار کپک و خرابی شود بسیار زیاد است.

در فروشگاه توی مارت این تضمین به شما داده می شود که گردو تویسرکان با اصالت تمام در اختیار شما قرار گیرد و کیفیت گردو بصورت بصری به استحضار شما عزیزان از طریق فیلم ها و تصاویر خواهد رسید. بنابراین خرید خود را با اطمینان انجام خواهید داد.

گردو با پوست سبز

گردو تویسرکان کیلویی چند عدد است؟

گردو در شهرهای مختلف ایران از نظر کیفی بایکدیگر متفاوت هستند. محصول مناطقی مانند استان لرستان، استان کردستان، کرمانشاه، بخش هایی از آذربایجان غربی، زنجان، چهارمحال و بختیاری و استان خراسان رضوی بدلیل جنگلی بودن گردوی آنها، گردو از نوع سوزنی به وفور در آنها یافت می شود. 

البته گفتنی در بخش هایی از استان همدان، به ویژه شهر ملایر و نهاوند نیز گردو سوزنی نیز یافت می شود. گردو های سوزنی وزن بالایی نسبت به حجم خود دارند. برای مثال اگر وزن یک معمولی گردو پوست کاغذی 25 کیلوگرم است، اگر گردو سوزنی در همان کیسه بریزیم وزن آن نزدیک به 34 تا 36 کیلو گرم می رسد. 

بنابراین وزن گردو ها بایکدیگر متفاوت است و بستگی به رقم آن ها دارد. برای آن که روشن شود که گردو تویسرکان کیلویی چند عدد است، باید تعداد میانگین آن را بیان کنیم. این تعداد معادل 75 تا 100 عدد است. این رقم بطور کامل به ابعاد گردو، وزن مغز آن و ضخامت پوسته آن بستگی دارد.

گردو ایرانی

چگونه بصورت آنلاین گردو و مغز گردو بخریم؟

برای این که بتوانید خرید اینترنتی گردو را با خیال آسوده انجام دهید، بهتر است از فروشگاه های آنلاین مستقر در تویسرکان خرید کنید. بیشتر آنها ضمانت بازگشت کالا دارند و می توانید در صورت عدم رضایت، کالای خریداری شده را مرجوع کرده و درخواست بازگشت وجه دهید. 

با گسترش روز افزون استفاده مردم از اینترنت خرید اینترنتی به مرور جای خود باز خواهد کرد و بسیار برای رفع نیازهای روزمره خود به این روش متوصل می شوند. بی دغدغه در با گوشی هوشمند خود می توانید سفارش گردو یا مغز گردو را ثبت کنید و آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرد.

خرید گردو تویسرکان

گردو و مغز تویسرکان در فروشگاه های مختلف درجه بندی مختلفی دارد. گردو تک درخت با کیفیت نسبت به سایر اقلام گردو با کیفیت قیمت بالاتری دارد. زیرا گردو تک درخت یکدست است و عیار گردو راحت تر شناسایی می شود. اما گردوهای لشگری حتماً باید عیار گیری شوند.

مغز گردو نیز در درجه بندی لوکس صادراتی، درجه یک، معمولی، شکری و دندانه درجه بندی می شوند. دقت داشته باشید که گردو در اکثر فروشگاه ها بصورت روزانه خرید و فروش می شود و این موضوع سبب می شود که نمونه گیری از گردو و مغز گردو مشکل شود. بنابراین بهتر است در روزی که قصد خرید دارید اگر فروشنده کالای با کیفیتی دارد حتما خریداری کنید زیرا ممکن است در روز بعد دیگر آن نوع گردو یا مغز گردو موجود نباشد.

گردو از کجا بخرم

برای آنکه بدانیم گردو رسیده است یا نه، چند مورد را باید چک کنیم. 1. بیرون گردو: ابتدا پوست سبز گردو که باید کمی به سمت تیرگی رفته باشد. 2. داخل گردو: دو یا سه عدد از گردوها را بصورت تصادفی انتخاب کنیم و سپس بشکنیم تا داخل گردو را چک کنیم که پوست چوبی تقریبا تیره شده باشد و به رنگ روشتن نباشد یا به عبارتی چوب آن کاملا شکل گرفته باشد. همچنین پره ها یا شبکه های چوبی لابه لای مغز گردو کاملا شکل گرفته باشد و سفید و کال نباشد و مورد آخر مغز گردو پر کرده باشد و دارای نقاط ژله ای یا پوک نباشد.

به دلیل این که گردو دارای اسیدهای چرب امگا 3 و فیتواسترولها به میزان بالایی است، برای سیستم گردش خون به ویژه قلب بسیار مفید است. اسیدهای چرب امگا 3 موجوب افزایش سطوح HDL خون می شود که در واقع چربی مفید است و هر چه درصد HDL نسبت LDL در خون بالاتر باشد احتمال انسداد عرق کاهش می یابد.

عوامل زیادی بر سطوح تری گلیسیرید خون اثر گذارند. از جمله می توان به سطح فعالیت بدنی، شاخص توده بدنی، رژیم غذایی و … اشاره کرد. یکی از موارد مهم میزان مصرف اسیدهای چرب مفید مانند امگا 3 است که در آبزیان به وفور یافت می شود و در گیاهان بیشترین سطح امگا 3 مربوط به مغز گردو هست که با بالا بردن سطح HDL به کاهش تری گلیسیرید خون کمک می کند.

بیشتر آجیل فروشی ها گردو دارند. اما اگر قصد دارید گردو اصل تویسرکان را خریداری نمایید ما به شما پیشنهاد می کنیم یا از باغداران تویسرکان یا از فروشگاه های این شهرستان خرید کنید. ما گردو تویسرکان را با ضمانت اصل بودن برای شما ارسال می کنیم.

تلخی گردوی تازه به دلیل پوسته نازک روی مغز است که امری طبیعی است. پس از خشک شدن گردو طعم تلخی آن از بین می رود یا بسیار ملایم می شود.

قیمت گردو پوست کاغذی تویسرکان

گردو ها با توجه به رقم آنها دارای پوست چوبی با ضخامت گوناگون هستند. از آنجا که باغداری در تویسرکان به شیوه های سنتی انجام می شود، در هر باغ ارقام مختلفی از گردو وجود دارند. یعنی اینکه در محصول یک باغ ممکن است شما انواع مختلفی از گردو را بیابید. 

گردو پوست کاغذی به گردویی گفته می شود که به راحتی با ضربه دست شکسته شود. همچنین مغز آن به راحتی از پوسته چوبی جدا شود. بر خلاف آن بدترین نوع گردو برای مغز کردن، گردوی سوزنی است که پوست چوبی آن بسیار ضخیم است و مغز آن به سختی خارج می شود. 

گردوها عمدتاً معمولی هستند و برای شکسته شدن نیاز به ضربه یا فشار دارند و مغز آنها به راحتی خارج می شود. این گردو ها بیشتر محصولات تویسرکان را تشکیل می دهند. با این حال مغز آن ها بسیار با کیفیت است.  قیمت گردو معمولی در بالای صفحه آمده است. اما قیمت گردو پوست کاغذی تویسرکان با کیفیت صادراتی بصورت عمده در اواخر خردادماه 1402 حدود 150 تا 170 هزار تومان است.

گردو پوست کاغذی تویسرکان

تشخیص گردو خوب | راهنمای کاربردی

پخش گردو تویسرکان

پخش گردو تویسرکان در اصفهان و تهران

فروشگاه و بازارهای گوناگونی در سطح کلان شهرهای تهران و اصفهان محصول گردوی تویسرکان را به فروش می رسانند. با این وجود در این شهرها مرکز پخش گردو تویسرکان به صورت تخصصی وجود ندارد. اما برای تهیه گردو تویسرکان در اصفهان می توانید به بازار صارمیه مراجعه کرده و بنکداران آن بازار خرید خود را انجام دهید. 

برای خرید از تهران چندین منطقه در این زمینه فعال هستند:

  • بازار انبار نفت تهران 
  • بازار بزرگ
  • بازار آهنگران
  • بازار مولوی
  • بازار تجریش

فقط باید دقت کنید که در زمان خرید محصولات اصیل را انتخاب کنید. زیرا بسیاری از افراد سود جو مغز گردو و گردو خارجی با بسته بندی های ایرانی در این بازارها به فروش می رسانند.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. Vote count: 55

شما هنوز برای این مطلب امتیاز ثبت نکرده اید.

‫4 نظر

  • پرویزی گفت:

    من مصرف کننده خانگی گردو پوست کاغذی هستم. چندسالی مستقیما از نهاوند گردوی بسیار خوب تهیه میکردم.امسال نتوانستم خرید از نهاوند را برنامه ریزی کنم.
    میخواستم قیمت و روش تحویل بیست کیلو گردوی پوست کاغذی را در تهران بدانم.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *