منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

انواع مغز گردو را چگونه بشناسیم؟

انواع مغز گردو خارجی و ایرانی در بازار کدامند؟ چگونه انواع مغز گردو را بشناسیم؟ راهکارهای موفقیت در خرید و فروش مغز گردو ایرانی کدامند؟ کسب سود با داشتن پیج گردو تویسرکان چگونه است؟

مغز گردو و مصارف آن در ایران

در قدم اول باید مغز گردو و مصارف خانگی و صنعتی آن را در ایران بشناسیم. همه ما می دانیم که انواع مغز گردو در سفره اکثر خانوارهای ایرانی کاربرد دارد. مغز گردو در سطح جهانی دارای سرانه مصرف است که البته به صورت سرانه مصرف گردو بیان می شود.

سرانه مصرف گردو در سال 2020 در سطح جهانی حدود 480 گرم است که این رقم برای سرانه مصرف در ایران حدود 2/750 کیلوگرم که بیش از 5 برابر میانگین جهانی است. این موضوع شاید به این دلیل باشد که گردو از ایران به سایر نقاط جهان رفته است.

انواع مغز گردو

گردو پس از شکسته شدن، مغز آن خارج می شود و وارد فرایند سورتینگ می شود تا درجات کیفی آن از هم تفکیک شوند، خرابی جدا شده و مغز با کیفیت بسته بندی می شود. در شهرستان تویسرکان به عنوان شهر جهانی گردو روزانه مقادیر زیادی گردو در کارگاه های مختلف سورت و بسته بندی می شود.

مغز گردو در بخش های مختلف سیستم غذایی مانند وعده، میان وعده، دسر ، کیک و شیرینی و غیره کاربرد دارد. مصارف خانگی، قنادی ها، کارخانه جات فراوری مواد غذایی مقصد اصلی مغز گردو هستند.

انواع مغز گردو

انواع مغز گردو را بشناسیم

در بازار ایران سلیقه ها برای مصرف انواع مغز گردو متفاوت است. به همین منظور دسته بندی های مختلفی را در صنوف گوناگون می بینیم. بطور کلی مغز گردو از سه جنبه دسته بندی می شوند:

گردو تو سرخ
  1. از نظر منطقه تولید گردو:

بدلیل مصرف بالای گردو و مغز گردو در ایران، گردوهایی از دیگر نقاط جهانی از طرق قانونی و غیر قانونی نیز وارد بازار ایران می شود. برای مثال در این سیستم دو دسته عمده گردو ایرانی و گردو خارجی را داریم. گردوهای خارجی به گردو آمریکایی، شیلی، بلغاری، چینی، اکراینی و افغانی تقسیم می شوند.

معمولا گردو های ایرانی دسته بندی و سیستم سورتینگ مشخصی ندارند. اما گردوهای خارجی از نظر سایز و کیفیت مغز دارای درجات کیفی هستند که بر روی بسته بندی آن ها کاملا مشخص است.

  1. از نظر کیفی:

مغز گردو پس از جدا شدن از پوسته در فرآیند سورتینگ از نظر کیفی جدا سازی می شود و به درجات کیفی زیر تقسیم می شوند:

  • مغز گردو دوپر لوکس صادراتی
  • مغز گردو دوپر درجه یک
  • مغز گردو معمولی
  • مغز گردو توباری
  • مغز گردو خورشتی
  • مغز گردو دندانه
  1. از نظر نژاد گردو

از نظر نژادی نیز سه نوع مغز گردو در ایران وجود دارد:

  • مغز گردو معمولی که همه آن را می شناسیم.
  • مغز گردو پیکن (Pecan) که بومی آمریکای شمالی است.
  • مغز گردو قرمز که محصول ایالت کالیفرنیای آمریکاست.
مغز گردو پیکان

قیمت مغز گردو امروز

قیمت مغز گردو را روزانه چگونه بدست بیاوریم؟ اگر در حوزه خرید و فروش گردو و مغز گردو فعالیت دارید یا اینکه کارتان به نوعی با مغز گردو سرکار دارد، داشتن قیمت آن به صورت روزانه می تواند به شما در قیمت گذاری کالا کمک کننده باشد.

یکی از بهترین راه هایی که می توانید در این زمینه کسب اطلاع کنید این است که به صورت روزانه از تأمین کننده خود قیمت انواع مغز گردو را بگیرید. یا اینکه می توانید از طریق وب سایت های مختلف قیمت خرده فروشی را بصورت روزانه داشته باشید.

مغز گردو خارجی

اما برای بدست آوردن قیمت عمده مغز گردو، ما کار را برای شما راحت کرده ایم. تنها کافی ست عضو کانال تلگرام ما باشید یا اینکه در پیام رسان واتس کلمه قیمت عمده رو ارسال کنید تا قیمت روز برای شما ارسال بشه. البته بیشتر مواقع بصورت وضعیت یا status در واتس اپ اعلام می شود که برای این کار کافیست شماره تلفن 09182040071  رو سیو کنید.

راهکارهای موفقیت در خرید و فروش مغز گردو

در هر حیطه ای برای آنکه بتوانید بدرستی فعالیت و کسب سود کنید باید فاکتورهای گوناگونی را مد نظر قرار دهید و با توجه به آن ها در بازار عملکرد مناسبی داشته باشید. ساده ترین آن استفاده از 4P است.

اولین گام داشتن اطلاعات در خصوص محصول (PRODUCT) است، شما باید انواع مغز گردو ایرانی و خارجی را بشناسید.

دومین مورد داشتن اطلاعات در خصوص نحوه قیمت گذاری (PRICE) است. این مورد بسیار حائز اهمیت است زیرا بازه سوددهی شما را مشخص می کند.

گردو چینی

سومین مورد داشتن اطلاعات در خصوص جایگاه (PLACE) عرضه محصول است، یعنی مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند. چه نوع مغز گردویی می تواند مورد پسند آنها باشد. یا اینکه بازار آنها چه نوع مغز گردویی را می خواهد.

چهارمین مورد ترویج (PROMOTION) یا بازاریابی محصول است. شما باید برای بازاریابی انواع مغز گردو برنامه داشته باشید. آیا می خواهید در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید یا می خواهید ویزیتور حضوری یا تلفنی داشته باشید؟ می خواهید تبلیغات محلی انجام دهید؟ و سوالاتی از این دست پاسخ دهید.

مغز گردو سرخ

مغز گردو سفید ایرانی | چالش ها و فرصت ها

تقریبا می توان گفت که از بین انواع مغز گردو، پر فروش ترین  آنها مغز گردو سفید دوپر و مغز گردو توباری است. از این رو، کارکردن با تمرکز بر مغز گردو سفید دارای مزیت ها و چالش هایی است که بایستی ریسک های آن را نیز درک کنید.

مهم ترین چالش در حوزه مغز سفید شیوه نگه داری آن است زیرا پس از مدت کوتاهی رنگ آن به تیرگی و کدری خواهد رفت. محیطهای خنک و دور از نور مستقیم بهترین مکان برای نگهداری آنهاست. اما بهترین مزیت آن این است که اگر قیمت گذاری به درستی انجام شود، خواهان بسیار دارد.

مغز گردو سفید اعلا

حرفه ای های این حوزه در شهرستان تویسرکان و مراغه حضور دارند. باید بتوانید با آنها ارتباط گرفته و کالای با کیفیت تهیه کنید. شما در این دو شهر به خوبی می توانید انواع مغز گردو را تأمین کنید.

پس بیشترین تمرکز خود را بایستی بر روی فروش بگذارید. زمانی که فروش رونق بگیرد در شهر خود می توانید انبار یا سردخانه اجاره کنید و جهت فروش خود بار دپو داشته باشید. تا قبل از آن که تعداد مشتریانتان به اندازه کافی برسد نیاز به انبار نخواهید داشت.

مغز گردو درجه یک

مضرات مغز گردو قهوه ای

برخی از افراد تصور می کنند که مغز گردو قهوه ای بدلیل آنکه رنگ تیره ای دارد، معایبی دارد و از این رو برای بدن نیز مضراتی به همراه خواهد داشت. این باور کاملا اشتباه است.

دلیل آنکه مغز گردو قهوه ای می شود چند عامل است:

مغز گردو توباری
  • گردو دیرتر از موعد برداشت شود.
  • گردو از نظر نژادی رنگ تیره تری دارد.
  • آب پوست سبز گردو در فرایند پوست گیری به دورن آن نفوذ کند.
  • کم آبی درخت به ویژه اگر با گرمای شدید هوا همراه باشد، مانند سالهای کم بارش
  • دلیل آخر آن می تواند آفت باشد.

اگر گردو آفت نداشته باشد مغز آن کاملا سالم حتی در برخی مواقع مغز گردو قهوه ای از نظر طعم خوشمزه تر از انواع مغز گردو سفید دوپر است.

انواع مغز گردو خارجی

بازار ایران کدام نوع گردو را می پسندد؟

در بازار خشکبار ایران هر چه مغز گردو روشن تر، درشت تر، سالم تر و ایرانی باشد قیمت بیشتری دارد. اما این را نمی توان گفت که سایر انواع مغز گردو مصرف کمی در ایران دارند.

متاسفانه در یک دهه گذشته به دلیل رشد بی رویه واردات گردو خارجی به بازار ایران، توازن در بخش هایی از بازار به هم خورده است. عمدتاً مغز گردو خارجی که به ایران می رسد کهنه است. یعنی مدت زیادی از فصل برداشت ان گذشته است. بیشتر آنها بوی نامطبوعی دارند. اما بدلیل قیمت پایین و ظاهر یکدست فروش بیشتری دارند.

انواع مغز گردو

یکی از پر مصرف ترین بخشها قنادی ها هستند که بیشتر مغز گردو توباری و خورشتی را می پسندند و به شدت مصرف آن ها بالاست. دقت داشته باشید که برای قنادی ها مغز گردو باید کاملا پاک کرده باشد و نباید در بار ارسالی برای آن ها پوسته گردو باشد.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. Vote count: 0

شما هنوز برای این مطلب امتیاز ثبت نکرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *