منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

مغز گردو سفید اعلا 1402

مغز گردو سفید اعلا محصول تویسرکان را با قیمت رقابتی خرید کنید. مغز گردو دوپر لوکس کاملا سورت شده با بسته بندی های متنوع برای فروش خارجی و عرضه در بازارهای خشکبار ایران عرضه می شود. برای اطلاع از چالش های کسب و کار در زمینه گردو و مغز گردو ایرانی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مغز گردو خارجی یا ایرانی خرید و فروش کنیم؟

قبل از اینکه به اصل و ماهیت این موضوع بپردازیم، ابتدا از دیدگاه بیزنسی به این قضیه خواهیم پرداخت. انتخاب محصول و برند آن برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. این موضوع کاملا به دیدگاه مشتریان، محل فروش، پیشینه محصول در آن منطقه جغرافیایی و … بستگی دارد.

برای مثال، در برخی بازارهای محلی رقابت بر سر فروش گردو و مغز گردو خارجی بسیار بالاست. در این شرایط مغازه ها و فروشگاه بیشتر به دنبال گردو خارجی هستند زیرا نیاز به صرف وقت برای متقاعد سازی مشتریان ندارند و تنها باید بر قیمت و نحوه برخورد با مشتریان تمرکز کنند.

مغز گردو ایرانی

اما در بازارهایی که برند یا کالایی تازه عرضه می شود باید کاسب ها مدتی را صرف متقاعد سازی مشتریان کنند تا با آن محصول یا برند إحساس راحتی کنند. از سوی دیگر، چنانچه بازاری بر فروش گردوی ایرانی تمرکز داشته باشد، خرید و فروش گردو خارجی در آن دشوار خواهد بود.

مغز گردو سفید اعلا ایرانی نسب به نوع خارجی خود قیمت بالاتری دارد. از نظر ابعاد، سایز و یک دست بودن محصول نیز مغز گردو خارجی شرایط بهتری دارد. اما چرا اختلاف قیمت آن بالا و تمایل مردم برای خرید آن پایین است؟

گردو ایرانی

مهمترین گردوهای خارجی که وارد بازار ایران می شوند، مبدأ آنها آمریکا، شیلی یا چین است. فاصله زمانی هر یک از کشورها با ما زیاد است. یک کالای معمولی از زمان سفارش تا زمانی که بخواهد به ایران برسد برای مثال از کشور چین، حدود 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارد. بنابراین گردوها بصورت تازه وارد بازار ایران نمی شوند.

دلیل دیگر نازک بودن بیش از اندازه پوسته گردوهای خارجی است. در هر کیسه 26 کیلویی حدود یک و نیم کیلو گردو شکسته و خراب وجود دارد. تقریبا 60 درصد دیگر آن نیز بدلیل باز شدن منافذ پوسته گردو دچار تغییر رنگ و فساد نسبی شده است.

مغز گردو تویسرکان

همچنین باید بدانید که گردوهای خارجی با پوست وارد ایران می شوند و بعد مغز و بسته شده و روانه بازار می گردد. عملیات سورتینگ و پاک کردن بصورت حرفه ای روی آنها انجام می شود که تازه یا کهنه بودن آن برای شما چندان قابل تشخیص نیست و شما تنها ظاهر آن را می بینید.

به همین جهت تمرکز ما بطور کامل بر فروش گردو و مغز گردو ایرانی است. زیرا سلامت کالا بسیار حائز اهمیت می باشد و مشتریان باید بتوانند با خاطری آسوده اطمینان و خرید کنند.

مغز گردو تویسرکان

قیمت 1 کیلو مغز گردو چقدر است؟ و میزان سود آن چگونه است؟

گردو با پوست پس از آماده سازی وارد فرآیند مغز کردن می شوند. دراین مرحله مغز گردو از پوسته جدا شده و سورتینگ اولیه در اینجا روی می دهد. یعنی مغز گردو سفید، قهوه ای و سیاه از یک دیگر حین مغز کردن جدا می شوند.

در مرحله بعد مغز گردوها مجددا سورت می شوند. یعنی مغز گردوهای رنگی از داخل مغز گردو سفید بیرون کشیده می شود و به آن مغز گردو توباری می گویند. مغز گردو قهوه ای نیز سورت می شود و خرابی های آن و پوسته و چوب آن نیز جدا می شود. این مغزها در چند دسته سورت شده و آماده بسته بندی می شوند:

  • مغز گردو سفید اعلا (لوکس صادراتی)
  • مغز گردو سفید درجه یک
  • مغز گردو سفید معمولی
  • مغز گردو توباری
  • مغز گردو شکری (قهوه ای یا خورشتی)
  • مغز گردو دندانه سفید
مغز گردو سفید اعلا

قیمت این مغز گردوها از 170 هزار تومان شروع و تا 430 هزار تومان که بهترین آنهاست ادامه دارد. شما بسته بازار محلی و منطقه ای خود و نوع عرضه می توانید در هر کیلو گرم بین 30 تا 70 هزار تومان سود به دست بیاورید.

  • سعی کنید تأمین کننده مطمئن پیدا کنید تا همیشه محصول خوبی داشته باشید،
  • محل عرضه محصول را به درستی انتخاب کنید،
  • قیمت گذاری را اصولی انجام دهید و بر اساس تحقیقات شما باشد،
  • از بسته بندی مناسب استفاده کنید،
  • با مشتریان خود ارتباط دوستانه کاری برقرار کنید.
قیمت مغز گردو

مقایسه قیمت مغز گردو 1401 با 1402

متأسفانه در 6 ماهه دوم سال 1401 ما شاهد روند فزاینده قیمت همه کالاها بودیم. بسیاری از کالاها قیمتی چند برابری پیدا کردند. اما در حوزه گردو و مغز گردو این روند چندان رخ نداد. برای مثال قیمت گردو بسته به کیفیت آن بصورت عمده بین 80 تا 150 هزار تومان بود که در انتهای سال نیز همین قیمت ها دیده می شد.

گردو و مغز گردو یکی از معدود حوزه هایی بود که افزایش قیمت در آن چندان حس نشد. در حال حاضر مغز گردو سفید اعلا (خردادماه 1402) بصورت عمده نزدیک به 380 هزار تومان معامله می شود. این نرخ در سال گذشته نیز به همین منوال بود.

مغز گردو سفید اعلا

مغز گردو سفید اعلا | صادرات یا فروش داخلی

بسیاری از همکاران گرامی این پرسش را دارند که تمرکز بر بازار داخلی بهتر است یا بازار خارجی؟ ببینید این موضوع کاملا پاسخی نسبی دارد. یعنی بازار و فروش داخلی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است و بازار خارجی و صادراتی نیز از قاعده مستثنی نیست.

در بازار داخلی شما مزایای بسیاری دارید که در بازار خارجی به دست آوردن آنها بسیار دشوار است:

  • سرانه مصرف گردو در خانوارهای ایرانی بسیار زیاد است. این رقم حدود 5 برابر میانگین جهانی است و این یعنی یک بازار پر مصرف و جذاب که هر تاجری را می تواند به خوب جلب کند.
  • همزبان بودن با دیگر تجار در داخل کشور
  • آشنایی با قوانین پولی و تجاری در بازار داخلی
  • دسترسی آسان از جهت حمل و ارسال بار و همچنین انتقال وجه
مغز گردو سفید اعلا

از سوی دیگر معایبی نیز دارد همچون تعدد رقبا بصورت محلی، حجم فروش ها متوسط است و بعضا در برخی بازارها تبادلات اعتباری سنتی حاکم می باشد.

در بازار صادراتی حجم تبادل کالا بسیار بالاست و شما در هر معامله می توانید از سود بزرگتری بهره ببرید. البته بازاریابی در این بازارها بسیار دشوار است. اغلب مغز گردو سفید اعلا را می پسندند و باید بسته بندی مناسبی داشته باشد. از دیگر چالش های آن می توان به جابجایی پول و اعتماد سازی اشاره کرد. با این حال ارقامی که در این بازار جابجا می شود بر جذابیت آن می افزاید.

مغز گردو سفید دوپر

تمرکز بر فروش مغز گردو قهوه ای چگونه است؟

نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای یکی از استراتژی های مهم در امر تبلیغات و بازاریابی است که می تواند شرکت یا فرد تاجر را خیلی سریع بر سر زبانها بیاندازد. این بدان معناست که تاجر بخشی از بازار را هدف قرار می دهد و در آن تخصص می یابد.

برای مثال در بازار گردو و مغز گردو می تواند شرکت ها یا افرادی را جست که تمرکز آنها تنها بر مغز گردو سفید اعلا و یا مغز گردو قنادی (قهوه ای) است. این نوع روش بازاریابی بسیار می تواند کارآمد باشد. هر چند که داشتن سبد محصولات ممکن است فروش را بالا ببرد، اما مدت زمان رسیدن تاجر به شهرت را افزایش می دهد.

مغز گردو قهوه ای

تأمین مغز گردو و چالش های آن

در بازار سنتی ایران جمله معروفی وجود دارد که می گوید باید شما سودتان را زمان خرید ببرید نه زمان فروش. تأمین در ایران همیشه با چالش های خاص خود همراه بوده است. از آنجا که در ایران گردوهای یک باغ از یک نژاد و گونه خاص نیستند و تعدد نژاد وجود دارد، عموماً گردوهای حتی یک باغ نیز یک دست نیستند.

از این رو در زمان خرید باید بسیار دقت کنید که حداقل بار خریداری شده همگون و مطابق با نمونه دریافتی باشد. در شرایطی روی آوردن به خرید و فروش مغز گردو می تواند این چالش را تا حدود زیادی از بین ببرد. مغز گردو قابل سورتینگ است و ظاهر آن را بخوبی می توان رویت کرد.

مغز گردو سفید اعلا

از سوی دیگر برای مثال، مغز گردو سفید اعلا یا لوکس صادراتی با بسته بندی خاص خود باید عرضه شود یعنی نوع بسته بندی باید گویای محتویات آن باشد. در اکثر شهرهای ایران این موضوع رعایت نمی شود و تبادلات تجار را ممکن است با چالش روبرو کند.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. Vote count: 0

شما هنوز برای این مطلب امتیاز ثبت نکرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *