منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

مغز گردو خورشتی تازه + لیست خرید عمده

مغز گردو خورشتی بصورت تازه با بهترین کیفیت در بسته 5 و 10 کیلویی برای همکاران آماده سازی می شود. برای اطلاع از لیست قیمت عمده مغز گردو ایرانی و سورت سفارشی انواع مغز گردو با ما ارتباط باشید. مغز گردو شکری یا خورشتی نیز با دو کیفیت درجه یک و معمولی عرضه می شود.  

مغز گردو خورشتی

تفاوت مغز گردو قهوه ای با سفید

در کارگاه ما بعداز آن که گردوها شکسته و مغز می شوند، وارد فرایند سورتینگ می شود و مغز گردو از نظر کیفی درجه بندی می شود. پس از آن که درجه کیفی آن مشخص شد، بر أساس سفارش بسته نبدی شده و آماده ارسال می گردد. 

مغز گردو معمولا بصورت روزانه در 7 درجه کیفی سورت می شود. بیشترین تفاوت آنها در رنگ آن هاست و سپس مهمترین عامل ابعاد مغز گردوهاست. مغز گردوهای خراب و غیر قابل استفاده نیز از فرآیند حذف می شوند. این هفت دسته عبارتند از: 

  • مغز گردو لوکس صادراتی 
  • مغز گردو سفید درجه یک 
  • مغز گردو سفید ممتاز 
  • مغز گردو سفید معمولی 
  • مغز گردو توباری 
  • مغز گردو خورشتی (شکری یا قهوه ای تیره) 
  • مغز گردو دندانه 
مغز گردو تویسرکان

مغز گردو خورشتی نیز مانند أنواع دیگر از کیفیت و تازگی خوبی برخوردار است. این موضوع سبب می شود که بسیاری از کسب و کارها برای مواد اولیه خود بدلیل قیمت مناسب مغز گردو شکری خریداری می کنند و این طور هزینه تولید برای آنها کاهش پیدا می کند بدون آنکه کیفیت محصول تغییر کند. 

از این رو تفاوت چندانی به لحاظ کیفی بین مغز گردو سفید و قهوه ای وجود ندارد. این تفاوت تنها در رنگ آنهاست. البته باید توجه داشته باشید که مغز گردو شکری نباید خرابی داشته باشد یا از نوع خارجی باشد. مغز گردو خارجی بیشتر بدلیل کهنگی قهوه ای می شود. 

مغز گردو خورشتی

مغز گردو ممکن است در اثر عوامل مختلفی قهوه ای شود. برخی از این عوامل عبارتند از نوع یا نژاد گردو، رسید آب پوست سبز گردو در فرایند پوست کنی به مغز گردو، کهنگی یا بیماری گردو. اگر در اثر بیماری درخت گردو یا آفت باشد عمدتاً مغز بسیار سیاه  و خراب می شود و بایستی از محصول نهایی جدا شوند 

مغز گردو سیاه به خودی خود خراب نیست اما بایستی توجه داشت که مغز گردو آفت زده نباشد و مغز آن کهنه نشده باشد. 

برای بسیاری از افراد این پرسش پیش می آید که مغز گردو خریدیم اما روی آن لکه های سفید دیده می شود. این موضوع به دلیل کهنه شدن گردو ایجاد می شود. اکثر گردوهای خارجی دارای لکه سفید هستند. اما گردو ایرانی تنها در آخر فصل یعنی نزدیک به ابتدای تابستان ممکن است که چنین حالتی را تجربه کند. 

چنانچه مغز گردو خورشتی دارای خرابی، کرم خوردگی و کبک زدگی نباشد هیچگونه ضرری ندارند اما با مشاهده هر گونه خرابی باید از مصرف آنها اجتناب کرد 

گردو توباری درجه یک 2

کاربردهای مغز گردو خورشتی

بطور کلی مغز گردو در صنایع غذایی کاربرد فراوان دارند. به دلیل آنکه قیمت مغز گردو خورشتی مناسب است بسیاری از کسب و کارهای مرتبط ترجیه می دهند در مواد اولیه خود از این محصول استفاده کنند. همچنین بدلیل آنکه مغز گردو در سبد غذایی ایرانیان بسیار پر رنگ است، بسیاری از خانوارها ترجیح می دهند گردو خورشتی خرید کنند. 

قنادی ها، رستوران ها، کارخانه جات کیک و کلوچه، هتل ها و کافی شاپ ها از جمله مشاغلی هستند که از مغز گردو به عنوان یک ماده اولیه در تولیدات خود استفاده می کنند. برای آنکه قیمت تولید به حد معقولی برسد، آنها ترجیح می دهند که مغز گردو قهوه ای استفاده کنند 

گردو توباری 2

چرا در رستوران ها و قنادی ها از مغز گردو سیاه و قهوه ای استفاده می کنند؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار بدلیل اینکه درگیر تأمین مواد اولیه جهت تولید و ارائه خدمات خود هستند، همیشه سعی می کنند بهترین مواد اولیه را با بهترین قیمت خریداری کنند تا هزینه های تولید موجب بالا رفتن قیمت ها نشود. 

مغز گردو خورشتی و بعضاً سیاه از نظر کیفیت مواد مغذی نسبت به مغز گردو سفید تقریبا همسطح است البته در برخی مواقع مغز گردو خورشتی حتی خوش طعم تر نیز هست. از این رو این محصول برای تولیداتی همچون کیک، شیرینی یا مواد غذایی دیگر بسیار پر طرفدار است. 

پس در نظر داشته باشید که قیمت دلیل اصلی استفاده از گردو خورشتی نیست، طعم آن نیز در این انتخاب بسیار اثرگذار است.   

گردویی

مغز گردو خورشتی تازه از کجا بخرم؟

بازارهای خشکبار در تمامی شهرهای ایران یکی از مکان های پر تردد هستند. همیشه خشکبار در سبد غذایی مردم ایران جایگاه ویژه ای داشته است. اکثر مراکز استان های ایران دارای بازار خشکبار هستند که به بصورت تخصصی به فعالیت مشغول هستند. 

برای مثال اگر در شهر تهران زندگی می کنید می توانید برای خرید أنواع مغز گردو سری به بازارهای مولوی، کاروانسرای خانات، بازار بزرگ، بازار انبار نفت یا بازار تجریش بزنید. یا اگر در شهر أصفهان هستید می توانید به مرکز خشکبار این شهر یعنی بازار صارمیه بروید و خرید خود را از آنجا انجام دهید 

خورشتی

اما اگر قیمت گردو و مغز گردو و اصالت آنها برای شما مهم است می توانید شهر تویسرکان را در نظر بگیرید که یکی از قدیمی ترین بازارهای گردو در جهان و البته فعال ترین آنها به شما می آید. بازار گردو تویسرکان به دو بخش عمده فروشی و خرده فروشی تقسیم می شود. 

همچنین شما می توانید به طور مستقیم از کشاورزان خرید خود را انجام دهید که همه جوره از گردو و مغز گردو مطمئن خواهید بود. اما همیشه دسترسی به آنها آسان نیست. برای جلوگیری از طی مسافت های طولانی و برای اینکه بطور مطمئن خرید کنید می توانید بصورت اینترنت از فروشگاه های دارای نماد اعتماد این شهرستان خرید خود را انجام دهید. 

مغز گردو زیتون پرورده

چه نوع مغز گردویی مناسب زیتون پرورده است؟

زیتون پرورده یکی از بهترین چاشنی هایی است که ایرانیان برای صرف کردن همراه غذااستفاده می کنند. زیتون پروده ترکیبی بسیار خوشمزه از زیتون، رب انار، سیر، نمک، روغن زیتون، مغز گردو و برخی از سبزیجات معطر است. 

مغز گردو یکی از ارکان اصلی در زیتون پرورده است که هر چه نسبت آن بیشتر باشد خوشمزه تر می شود. معمولا برای تهیه زیتون پرورده از مغز گردو خورشتی استفاده می شود که بسیار پر چرب و هم خوشمزه است. 

خورشتی تویسرکان

یک کیلوگردو چقدر مغز می دهد و چه مقدار آن خورشتی است؟

گردوها بر أساس کیفیت آنها قیمت گذاری می شوند. هر چه گردو پوست نازک تر، مغز آن چاق تر، درصد مغز سفید آن بیشتر و خوشمزه تر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار است.  

بطور دقیق نمی توان گفت که یک کیلوگرم گردو چقدر مغز دارد و چند درصد آن مغز گردو خورشتی است. اما بصورت میانگین گردو پوست نازک تویسرکان بین 45 تا 60 درصد مغز می دهد که از این مقدار بسته به کیفیت آن می توان بین 5 تا 60 درصد آن مغز گردو خورشتی باشد. 

مغز گردو قنادی

در فصل 14011402، گردوهایی را که درصد مغز شکری یا خورشتی آنها بیش از 40 درصد بود بعنوان گردو خورشتی به فروش می رساندیم که قیمت آن گردو با پوست آن بین 70 تا 85 هزار تومان بصورت عمده بود.  

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. Vote count: 0

شما هنوز برای این مطلب امتیاز ثبت نکرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *