منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

خرید گردو تویسرکان از کشاورز بصورت مستقیم

خرید گردو تویسرکان با بهترین قیمت در سال 1402 بصورت مستقیم از کشاورز، خرید اینترنتی گردو بصورت عمده بدون هزینه حمل و با بهترین کیفیت، خرید عمده گردو با پوست سبز، با پوست چوبی و یا مغز گردو تازه همگی در مجموعه بزرگ توی مارت.

خرید گردو تویسرکان

فصل برداشت گردو در تویسرکان

تویسرکان با دارا بودن حدود 5 هزار و پانصد هکتار باغات گردو بیشترین سطح تولید گردو در بین شهرهای در جهان را دارد. البته این تنها موضوعی نیست که تویسرکان شهرت جهانی دارد. طعم و کیفیت گردو این شهرستان در سطح جهان بی نظیر است. گردو این شهرستان به طور میانگین بالاتر سطح ارزش غذایی واحد را دارا است.

تویسرکان خاستگاه گردو و نُقل در جهان است. یکی از قدیمی ترین مقبره های ایران در این شهر قرار دارد. حبقوق نبی (ع)، یکی از انبیای یهود که توسط کورش کبیر پس از پیروزی بر بخت النصر  آزاد شد و حدوداً سال 590 قبل از میلاد به تویسرکان آمد و در همین شهر درگذشت.

گردو تویسرکان درجه 1

تویسرکان که در دامنه جنوبی کوهستان الوند قرار دارد. یکی از شهرهای مرتفع ایران محسوب می شود. آب و هوای این شهر باعث شده که در بین همه شهرهای ایران، دیرتر فصل برداشت گردو در آن آغاز شود. باغداران این شهر از هفته آخر شهریور تا اواخر مهر مشغول برداشت گردو هستند.

مسافران زیادی در این فصل به این شهر زیبا می آیند که به بهشت غرب ایران معروف است. آن ها بیشتر با انگیزه خرید گردو از تویسرکان به شهر ما می آیند. آب و هوای دل نشین و روستاهای توریستی مانند اشتران، شهرستانه، گشانی و … نیز آنها را برای اقامت بیشتر به خود جذب می کند.

فصل برداشت گردو تویسرکان

بهترین زمان خرید گردو از شهر تویسرکان

در بحث بهترین زمان خرید گردو از تویسرکان چند گزینه وجود دارد که به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم. بنابراین باید فصل برداشت و شرایط نگهداری و از کجا گردو بخریم را در نظر بگیریم. این موضوع کمک می کند بهترین تصمیم را در این خصوص بگیریم. بنابراین به بررسی چند حالت زیر می پردازیم:

  • تصمیم ما خرید گردو با پوست سبز از تویسرکان است: برای انجام این کار بهترین زمان ممکن اواسط فصل برداشت است. زیرا اگر در اوایل فصل اقدام به خرید کنید احتمال اینکه بخشی از بار خریداری شده کال و نارس باشد بسیار زیاد است. همچنین در انتهای فصل نیز ممکن است برای برداشت دیر اقدام شده باشد و کیفیت و رنگ مغز گردو تغییر کند.

بنابراین زمان طلایی بین 1 مهرماه تا 10 مهرماه است که در شهرستان تویسرکان عمدتاً گردوها رسیده اند و پس از پوست گیری می توان برای خشک کردن ان اقدام کرد.

گردو و مغز گردو تویسرکان
  • تصمیم ما خرید گردو با پوست تویسرکان است: برای این مورد دقت داشته باشید که گردو خشک تویسرکان از اواخر مهر آماده عرضه به بازار می شود. قبل از این زمان خرید عمده گردو اصل تویسرکان یا خرید خرده آن اصلاً به صرفه نیست. زیرا اگر گردو هنوز کاملا خشک نشده باشد، هم وزن کم می کند و هم کیفیت آن تا زمان خشک شدن کمی افت می کند. بنابراین شما با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی محصول آن را خریداری کرده اید.
 
  • تصمیم ما خرید مغز گردو است: اگر جزء طرفداران مغز گردو هستید، باید به شما تبریک بگوییم. همیشه خرید مغز گردو به صرفه تر است. اما باید در خصوص این موضوع تخصص داشته باشید که گردو و مغز گردو کهنه یا خارجی نفروشند. هر وقت برای خرید مغز گردو از شهرستان تویسرکان اقدام کنید، مغز گردو تازه در دسترس است.
تویسرکان کیلویی جند

خرید گردو تویسرکان بصورت مستقیم

اگر به فکر خرید مستقیم گردو از تویسرکان هستید، این کار کاملا درست است. متاسفانه در دو دهه گذشته بدلیل ورود بی رویه گردو خارجی به ویژه گردو آمریکایی به داخل کشور، بسیاری از افراد سود جو اقدام به فروش گردو آمریکایی با عنوان محصول تویسرکان می کنند. اگر چه گردو آمریکایی از نظر ظاهری یکدست و شیک است، اما این دلیل مناسبی برای خرید نیست.

گردو آمریکایی تحت فرایند اصلاح ژنتیک، بسیار از مواد مغزی آن محدود شده اند تا در برابر آفات، سرما، کم آبی، ماندگی و غیره بخوبی مقاوم باشد. بنابراین سطح مواد مغذی در آن در کمترین میزان ممکن است. همچنین طعم گردو ایرانی را نیز ندارد.

برای اطلاع از مراکز فروش گردو در اصفهان
اینجا کلیک کنید
پوست کاغذی 1

در این شرایط، بهترین تصمیم خرید گردو تویسرکان به صورت مستقیم از باغداران این شهرستان است. هم گردو را با قیمت مناسب تری خریداری می کنید و همچنین مطمئن هستید که گردو اصل تویسرکان را خریده اید. امروزه با گسترش اینترنت و رایگان بودن ارسال بسیاری از اقلام، خرید هر نوع مواد غذایی از بومیان آن مناطق بهترین راهکار است.

خرید گردو تویسرکان

خرید اینترنتی گردو تویسرکان بصورت تضمینی

در حال حاضر در تویسرکان دو فروشگاه اینترنتی گردو و مغز گردو فعال هستند. اما بصورت فیزیکی مغازه ها و کسبه بسیاری در حال فروش انواع گردو و مغز گردو هستند. گردو کسب و کار خانوادگی ماست، ما علاوه بر فروش فیزیکی برای بسیاری از هموطنانمان این امکان را فراهم آورده اید که بتوانند هم بصورت عمده و هم خرده خرید گردو را انجام دهند.

پس از خرید گردو و مغز گردو، چنانچه به هر دلیلی از محصول راضی نبودید و یا احساس کردید که اظهارات ما با کیفیت محصول دریافتی مطابقت ندارد، می توانید آن را مرجوع کنید. در این صورت می توانید تقاضای تعویض محصول یا عودت وجه دهید. ما همواره بدنبال رضایت شما هموطنان گرامی هستیم.

مستقیم گردو تویسرکان

قیمت گردو امسال تویسرکان

هر ساله با فرا رسیدن فصل برداشت بازار گردو و قیمت انواع گردو و مغز گردو در تویسرکان دچار تغییر می گردد. همانطور که پیشتر گفتیم تویسرکان دارای بزرگترین و پویاترین بازار گردو در سطح جهان می باشد. با آغاز فصل برداشت و افزایش عرضه در بازار کمی قیمت ها پایین می آید.

شرایط سیاسی و اقتصادی بر قیمت گردو و مغز گردو بسیار اثرگذار است. نرخ ارز، تعطیلات رسمی و شرایط مرزهای ایران و عراق موجب افت و خیز قیمت گردو می شود. از سوی دیگر واردات گردو نیز می تواند این موضوع را دستخوش تغییر قرار دهد.

خرید عمده گردو تویسرکان

باغات گردو در شهرستان تویسرکان و بسیاری دیگر از نقاط ایران بصورت سنتی اداره می شوند. درختان گردو شهرستان تویسرکان جز کهن ترین درختان گردو جهان محسوب می شوند. در هر باغ ارقام گوناگونی از درختان گردو وجود دارد. در فصل برداشت عمدتاً باغداران کل محصول باغ را مخلوط کرده و به فروش می رسانند.

گردوها دارای طیف وسیعی از کیف پوسته و مغز هستند. سست ترین و نازک ترین پوسته در یک سوی این طیف و سخت ترین و ضخیم ترین پوسته در سوی دیگر آن قرار دارد. در باور عموم گردو پوست کاغذی گردویی است که با فشار انگشتان دست به آسانی شکسته می شود و به راحتی مغز آن خارج می شود.

اما باید به خاطر داشته باشید کمتر از 3 درصد از کل محصول گردوی ایران اینگونه است. اما در میان بازاریان و کسبه بازار گردو تویسرکان گردویی پوست کاغذی است که پوسته آن نازک باشد و کِیل بالایی داشته باشد. عملاً درصد مغز گردو به کل وزن گردو معیار اصلی است. هر چه این درصد بیشتر قیمت گردو بالاتر است. در ضمن گردو ایرانی قطعا دارای خرابی و مغز سیاه یا پوک هست و تنها درصد آن در گردوهای مختلف متفاوت است.

برای خرید گردو تویسرکان بهتر است به معیارهای زیر بیشتر توجه کنید تا پوسته گردو:

  1. کِیل گردو: درصد وزن مغز گردو به کل گردو هرچه بیشتر باشد آن محصول ارزش بیشتری دارد.
  2. منطقه جغرافیای پرورش گردو
  3. درصد سفیدی مغز گردو
  4. مغز گردو به راحتی خارج شود و …
خرید گردو تویسرکان

فروش عمده گردو پوست کاغذی

همانگونه که در بالا شرح داده شد، گردو پوست کاغذی ایرانی با گردو چینی، شیلی و آمریکا متفاوت است. برای مثال اکثر گردوهای تویسرکان پوست نازک هستند. گردوهایی که پوست آنها بسیار نازک و سست است، خیلی سریع آسیب می بینند و مغز آنها ممکن است فاسد شود. دقت داشته باشد که گردوی خریداری شده نباید دارای منفذ باشد.

گردو پوست نازک تویسرکان یکی محبوب ترین گردوها برای بحث صادرات است. بازارهایی همچون اربیل، بغداد، دبی و حتی برخی از شهرهای اروپایی مقصد این نوع گردو هستند. آنها کاملا بر کیفیت گردو تویسرکان واقف هستند. بنابراین هنگاه معامله و خرید گردو تویسرکان این نکات را در نظر داشته باشید.

گردو درجه یک

گردو تویسرکان دارای مزیت های رقابتی بسیاری است. ویژگی هایی دارد که در دیگر گردوهای رقیب در بازار جهانی وجود ندارد. طعم آن بسیار منحصر به فرد است و رنگ آن متفاوت از گردوهای چینی و آمریکایی است. از سوی دیگر، بیشتر گردو ایرانی بصورت ارگانیک عمل می آید.

موقعیت استراتژیک ایران به لحاظ جغرافیایی می تواند بگونه ای باشد که گردو تازه در کمتر از یک هفته می تواند به کشورهایی برسد که یک سوم جمعیت جهان را در خود جای داده اند. این موضوع یکی از اصلی ترین مزیت های گردو ایرانی به شمار می آید.

طرز صحیح شکستن گردو چگونه است؟

برای شکستن گردو مانند فیلم زیر عمل کنید. ابتدا با انگشت اشاره و شصت گردو را نگه دارید و به آرامی به ناحیه ای از گردو که در بین دو انگشتانتان است ضربه بزنید تا پوسته ترک بردارد یا شکسته شود. سپس گردو را بچرخانید تا ته گردو روی سطح زیرین قرار بگیرد. سپس به آرامی ضربه ای نیز بر نوک تیز گردو وارد کنید.

در این شرایط اگر کارتان را درست انجام داده باشید، گردو اصطلاحاً باید لپه شود و بتوانید به راحتی پره یا شبکه چوبی داخل گردو را خارج کنید و سپس اقدام به مغز کردن گردو نمایید. نکته ای مهم که باید در خرید گردو تویسرکان به خاطر داشته باشید این است که مغز گردو به راحتی از آن خارج شود.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 3 / 5. Vote count: 1

شما هنوز برای این مطلب امتیاز ثبت نکرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *