منوی دسته بندی
منوی دسته بندی

مرکز فروش گردو در تویسرکان

مرکز فروش گردو در تویسرکان در میدان مرکزی این شهر متمرکز است. در مهرماه 1401 قیمت هر کیلو گردو چقدر است؟ 130 هزار تا 170 هزار تومان است. قیمت مغز گردو درجه یک تویسرکان نیز 370 هزار تا 420 هزار تومان است.

مرکز فروش گردو در تویسرکان

فهرست مطالب

گردو | خواص و ویژگی ها

گردو یکی از میوه های مغز دار است که از نظر ارزش غذایی در سطح مطلوبی قرار دارد. شامل پروتئین، فیبر، انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و اسید چرب امگا 3 و بسیاری از املاح می باشد. در واقع گردو در تأمین امگا 3 رقیب آبزیان است، از این رو بسیاری آن را به طلای سبز می شناسند.

گردو برای استخوانها بسیار مفید است. مغز این میوه دارای مقادیر مناسبی از منیزیم و منگنز است که در استحکام و جذب کلسیم در استخوانها بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین گردو از طریق جابجایی نسبت HDL/LDL (چربی مفید نسبت به چربی مضر) می تواند در کاهش بیمارهای قلبی عروقی همچون فشار خون بسیار کارآمد باشد.

تویسرکان عمده

از دیگر خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وضعیت خواب را بهبود می دهد و در تنظیم آن اثر گذار است.
  • در کاهش فشار خون بسیار مفید است.
  • به تقویت سیستم گوارش کمک می کند.
  • حاوی ویتامین های گروه B می باشد و در زمان بارداری با تأمین تیامین و ریبوفلاوین به رشد و نمو جنین کمک می کند.
  • با وجود سطح بالایی از آنتی اکسیدانها در مغز گردو برای حافظه می تواند مهم باشد.

در میان انواع گردوهای محصول مناطق گوناگون به گواه سازمان جهانی WIPO، گردو تویسرکان همه این خواص را در بالاترین سطح دارد. اگر اهل گشت و گذار هستید، برای خرید بهترین گردو می توانید گذری در مرکز فروش گردو در تویسرکان داشته باشید.

مرکز فروش گردو در تویسرکان

گردو بخریم یا مغز گردو؟ راهنمای بهترین انتخاب

هر سال در فصل برداشت گردو این پرسش برای خانواده های بسیاری پیش می آید. گردو جز لاینفک خانواده های ایرانی است. بسیاری از غذاها، وعده صبحانه و آجیل و همچنین خواص فوق العاده گردو چیزی است که آن را بسیار جذاب می کند. مغز گردو بسیار خوش مزه است و طعم بسیار لذیذی برای غذاهای ایرانی به همراه دارد.

برای تعیین اینکه مغز گردو بخریم یا گردو با پوست، ابتدا با به چند سوال پاسخ دهیم. در ادامه با طرح سوالات و اثر گذاری هر یک قدم به قدم با ما همراه باشید و اولویت های خود را ببینید:

نوع مصرف ما چیست؟
  • اگر برای مصارف عمومی در خانه می خواهیم گردو یا مغز گردو بخریم، یعنی اینکه هم برای صبحانه و هم به عنوان آجیل و هم برای استفاده در انواع غذاها مانند فسنجان، تنوعی از انواع مغز گردو را نیاز داریم. بنابراین می توانیم دو گزینه مناسب داشته باشیم: مغز گردو معمولی بخریم به همراه مقداری مغز گردو خورشتی به اندازه مصرف یا گردو ایرانی بخریم که عمدتاً مغز آن روشن و مقداری مغز گردو قهوه ای نیز دارد.
توجه

به هیچ عنوان گردو آمریکایی را توصیه نمی کنیم زیرا تحت فرایند اصلاح ژنتیک از نظر سطوح مواد مغذی فقیر شده است.

  • اگر مصرف مقطعی داریم، مثلا برای یک مهمانی خاص یا برای پخت یک خورشت نیاز به مقداری مغز گردو داریم، صرفه با خرید مغز گردو است. دقیقا همان مغز گردویی را که نیاز داریم می خریم.
  • اگر برای مصرف در رستوران ها و یا تهیه آجیل برای فروش نیز گردو نیاز دارید، توصیه ما به شما قطعاً بازهم انواع مغز گردو است. زیرا بسیار با صرفه تر است.
  • اما اگر جز خانواده هایی هستید که در فصل برداشت برای کل مصرف سال می خواهید خرید کنید، بهتر است گردو با پوست خشک تهیه کنید ماندگاری آن بسیار بالاتر از مغز گردو است.
خرید اینترنتی گردو
به خاطر داشته باشید

اما توصیه ما به شما خرید مغز گردو تازه است، زیرا گردو ایرانی مانند هنداونه دربسته است به صرفه بودن آن به روشنی مشخص نیست. اما مغز گردو را می توانید تازه به تازه استفاده کنید و هزینه کمتری نیز بپردازید. ما در مرکز فروش گردو در تویسرکان همیشه انواع مغز گردو تازه را عرضه می کنیم.

برای چه مدت می خواهیم آن را نگه داریم؟
  • اگر می خواهیم برای مدت طولانی آن را نگه داریم، توصیه اکید بر خرید گردو با پوست است.
  • اما اگر می خواهید هم به صرفه خرید کنیم، هم کیفیت بالاتری دریافت کینم، مغز گردو تازه بهترین گزینه است. خرید مغز گردو به اندازه یک کیلو گرم با ارسال رایگان گزینه بسیار مناسبی است. همچنین از تازگی آن مطمئن هستیم.
تازگی مهم است یا یک دست بودن گردو و مغز گردو؟
  • هرگز گردو های خارجی مانند گردو آمریکایی را با گردو ایرانی مقایسه نکنید. گردو و مغز گردو ایرانی از نظر خواص و کیفیت در سطح بسیار فوق العاده ای قرار دارند. بنابراین اگر یکدست بودن برای شما مهم است خرید مغز گردو اولویت دارد و کیفیت آن کاملا قابل مشاهده است.

3. اگر تازگی مغز گردو نیز مهم است، باید بدانید که گردوی آمریکایی زمانی وارد ایران می شود که حداقل یکسال از تولید آن گذشته است و سطح اکسیداسیون در افزایش یافته است هر چند سطح اسیدهای چرب آن در حداقل میزان ممکن است.

گردو تویسرکان

مرکز پخش گردو در تویسرکان | شهر جهانی گردو

شهرستان تویسرکان یکی از شهرهای استان همدان است که قدیمی ترین باغات گردو در جهان در این شهر قرار دارند. به عقیده بسیاری از پژوهشگران، گونه های گردو ابتدا از تویسرکان به سایر نقاط ایران و سپس به اروپا و آمریکا برده شده اند. گردو اصل تویسرکان به دلیل طعم و خواص بی نظیرش به ثبت جهانی رسیده است.

تویسرکان دارای بزرگترین و پویاترین بازار گردو در سطح جهان است. البته قیمت گردو تویسرکان با گردو ایرانی و خارجی کمی متفاوت است. روزانه حدود 10 تا 15 هزار کیلو مغز گردو و حدود 40 تا 50 هزار کیلو در این بازار معامله می شود. این حجم از خرید و فروش گردو بی نظیر است و همین باعث می شود که به عنوان مرکز پخش گردو شناخته شود.

عمده گردو تویسرکان

بخشی از بازار شهر که گردشگران از آنجا خرید خود را انجام می دهند، در واقع میدان وسط یا همان میدان امام است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که همیشه بازارهای مرکزی سوغات قیمت بالاتری را نسبت به باغداران و دیگر فروشندگان ارائه می دهند.

در ضمن در نظر داشته باشید که سیستم عمده فروشی گردو و مرکز فروش گردو در تویسرکان جایی نیست که در مسیر گذر مسافران باشد. زیرا حجم تبادلات کاری آن ها بسیار بالاست و تقریبا وقت پرداختن به خرده فروشی را ندارند. جالب است بدانید ساعت کاری مرکز فروش گردو در تویسرکان از حدود ساعت 5:30 دقیقه بامداد آغاز و ساعت 8:00 صبح به پایان می رسد.

شاید این روش فعالیت در بازار در کمتر نقطه ای از دنیا یافت شود. اما آنها در ساعات ابتدایی صبح باید بار خود را برای ارسال به سایر نقاط کشور و یا حتی کشورهای همسایه آماده کنند. این موضوع سبب می شود که مغز گردو تازه به صورت روزانه روانه بازارهای دیگر شود.

گردو تویسرکان امسالی

گردو پوست کاغذی

گردو در شهرهای مختلف ایران با نژادهای گوناگون کشت می شود. در برخی از شهر گردوها مرغوب تر بوده و از کیفیت بالاتری از هم لحاظ مغز و هم پوسته برخوردارند. برای مثال در استان کردستان یا خراسان شمالی گردوهای جنگلی از درصد بالاتری برخوردارند. گردوهای جنگلی عمدتاً سوزنی هستند.

گردوهای محصول استانهایی مانند همدان، تهران و آذربایجان شرقی از نظر پوست و مغز گردو در شرایط مناسب تری هستند. برای مثال در شهر تویسرکان، بسیار به ندرت گردوی سوزنی یافت می شود عمدتاً گردوها پوست نازک هستند و براحتی مغز گردو از پوسته جدا می شود. گردوی پوست کاغذی عمده بار این شهرستان را تشکیل هر چند که نازکی پوست آن درحد گردوهای چینی نیست. 

پوست نازک

البته این موضوع یک مزیت به حساب می آید. گردوی چینی بقدری پوست نازک است که در زمان برداشت و جابجایی درز آن ها باز شده و همین امر منجر به افزایش سرعت اکسیداسیون مغزگردو در مجاورت مستقیم هوا و افزایش ورود آلودگی به محفظه پوسته گردو می گردد. پوست گردو باید در حدی نازک باشد که کیفیت گردو تحت تأثیر قرار نگیرد. برای خرید گردو پوست کاغذی می توانید به مرکز فروش گردو در تویسرکان میدان امام مراجعه کنید یا از طریق وب سایت های معتبر خرید خود را انجام دهید.

خرید گردو تویسرکان

خرید گردو از کشاورز به صورت مستقیم

اگر شما قصد خرید گردو از تویسرکان را دارید و می خواهید بصورت مطمئن از مرکز فروش گردو در تویسرکان خرید کنید. یکی از بهترین روش ها خرید مستقیم از باغداران شهرستان تویسرکان است. متاسفانه در یک دهه گذشته با افزایش بی رویه قانونی و غیر قانونی ورود گردو خارجی به ایران اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان گرامی از دست رفته است.

بسیاری از افراد سودجو گردو آمریکایی یا چینی را به عنوان گردو پوست کاغذی تویسرکان به فروش می رسانند که بایستی در اینجا خاطر نشان کرد که 2تا 5 درصد از گردوهای تویسرکان از نظر پوسته مانند گردو آمریکایی یک دست است. با این تفاوت که پایین ترین سطح کیفی مغز گردو تویسرکان از گردو آمریکایی مرغوب تر است و در بازار جهانی طرفداران خاصی دارد.

با همه این تفاسیر، اگر می خواهید بابت خرید خود خاطر جمع باشید یا از باغداران کهنه کار این شهرستان خرید کنید یا از فروشندگان و فروشگاه های بومی این شهرستان خرید کنید. ما در بسیاری از موارد گردو و مغز گردو اصل تویسرکان را بصورت رایگان به سراسر ایران ارسال می کنیم.

گردو تویسرکان کیلویی چند

قیمت گردو در اصفهان

مجموعه توی مارت واقع در مرکز فروش گردو در تویسرکان علاوه بر فعالیت در فضای مجازی و فروش آنلاین، در بازار فیزیکی به صورت سنتی و کار با فروشندگان عمده شهرستان های مختلف نیز فعالیت گسترده ای دارد. از قدیم الایام، پدران ما در زمینه خرید و فروش گردو فعالیت می کردند. بنابراین با بازار بسیاری از شهرها آشنایی داریم.

یکی از بزرگترین شهرهای همکار ما شهر تاریخی و اصیل اصفهان است. عمده فروشان خشکبار در این شهر در خیابان صارمیه متمرکز هستند. البته بخشی از آن در خیابان عبدالرزاق و بخشی نیز در خیابان ولیعصر هم فعالیت می کنند. در چند سال اخیر گردو خارجی در بازار اصفهان بسیار نفوذ پیدا کرده است.

به دلیل یک دستی گردو آمریکایی، بسیاری ترجیح می دهند این نوع گردو را خریداری کنند. بعضا دیده می شود حتی به عنوان گردو تویسرکان نیز به مشتریان معرفی می کنند. در پاییز 1401 قیمت گردو اصل تویسرکان در بازار صارمیه اصفهان حدود 180 هزار تومان است.

چقدر این مطلب برایتان مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 0 / 5. Vote count: 0

شما هنوز برای این مطلب امتیاز ثبت نکرده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *